Forskere: berig brød med D-vitamin
Skrevet af Administrator Søndag, 01. maj 2011 19:44
Amerikanske forskere foreslår at berige brød med D-vitamin. Millioner af amerikanere får ikke D-vitamin nok, og brød er en oplagt kilde, fordi det er en fødevare, som alle spiser uanset religion og etnisk herkomst. Connie Weaver fra Purdue University i West Lafayette, Ind, siger, at millioner ikke er i stand til at få nok D-vitamin fra mad eller sollys, men en D-vitamin-berigede fødevarer - brød lavet med høj D-vitamin gær - kunne udfylde denne hul. D-vitaminmangel har været forbundet med en øg...
