incline-bench-press12

Skulderskade?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab

 

Jeg har det seneste stykke tid bøvlet lidt med min skulder, men har skudt det hen, da det ikke gjorde særlig ondt. Jeg styrketrænede i går og kunne under træningen mærke rigtig meget til skulderen, som naturligvis affødte en hel del bekymring. Det er især, når jeg skal tage bænkpres, pull-down rows i maskine (med close grib) og skulder-pres, at jeg får ondt. Nu til mit spørgsmål:

 

Jeg har tænkt mig at opsøge min læge med henblik på at få en tid hos en fysioterapeut, men kan jeg træne videre, selvom jeg måske har en begyndende skade, hvis jeg holder mig fra “farlige” øvelser så som bænkpres og skulder-pres, og i stedet tager flere kabel-øvelser? Hvis ja, hvilke øvelser kan jeg tage som supplement til bænkpres og skulder-pres, som er skånsom for skulderen?

 

Svar:

 

Som tommelfingerregel sker der ikke noget ved at lave øvelser som ikke gør ondt. Så indtil du får styr på skaden, så drop alle øvelser som gør ondt, og forsøg så vidt muligt at træne uden om. Hvilke øvelser du vælger som substitution for dem som gør ondt, er i princippet op til dig selv. Det må du eksperimentere dig frem til. Hvis bænkpres med stang gør ondt, så prøv om dumbells eller maskin bænkpres gør ondt, og så fremdeles.