xxx3

Konditionstræning og vægttab?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg kunne godt tænke mig at sænke min fedtprocent, og vil derfor i gang med at sammensætte en cut diæt. Jeg har dog et spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om. Jeg elsker at træne med vægte, men jeg hader konditionstræning. Er det en nødvendighed, at inkludere konditionstræning i sit program, hvis man vil cutte?

Svar:

Konditionstræning er et værktøj i forbindelse med cut, IKKE et krav. Man kan sagtens opnå gode resultater med kun vægttræning og diæt manipulation. Specielt i starten er konditionstræning overflødigt, men når man begynder at nærme sig det punkt, hvor fedtprocenten ikke rigtigt rykker sig, til trods for at ens kalorieindtag er ret lavt, så kan det være en fordel at inkludere konditionstræning, for at undgå at skære yderligere i kalorierne. Men den ekstra forbrænding af kalorier kan jo sagtens opnås på andre måder. Du kan eksempelvis sænke hviletiden mellem sættene i de mindre øvelser, som rent styrkemæssigt ikke påvirkes negativt af korte pause, på samme måde som større øvelser gør det. Du kan også øge din workload ved at øge mængden af sæt og øvelser.

Relateret viden om vægttab:

Kardiotræning på tom mave

Sådan cutter du ned inden sommer