creatine_spoon

Dårlig mave under kreatin loading!?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg har kørt kreatin et par gange nu, og med gode resultater. Men hver gang jeg kører min loading cyklus, så får jeg problemer med dårlig mave. Er der noget man kan gøre for at undgå dette?

Svar:

Det er et velkendt fænomen, at man kan få diarre når man indtager store doser kreatin. Den gode nyhed for dig er dog, at det ikke er strengt nødvendigt at køre en kreatin loading cyklus. Man kan få nøjagtigt de samme resultater ved kun at køre med den mængde kreatin som svarer til vedligeholdelsesdosis. Der er mange undersøgelser som viser, at indtagelse af 3-5 gram kreatin om dagen fører til nøjagtigt samme koncentration af kreatin i musklerne, som hvis man indledte med en loading fase. Når man kører en loading fase i en uges tid, så øges musklernes koncentration af kreatin med omkring 20-30 %. Man kan opnå den samme øgning ved at tage 3-5 gram kreatin om dagen i 4 uger. Så det tager lidt længere tid at opnå samme koncentrationsøgning, men i sidste ende er effekten den samme. Og når du nu har dårlige oplevelser med kreatin loading faser, så er det bedste valg for dig nok at køre en kreatin cyklus uden den indledende loading fase.