benchxe

Bliver ikke stærkere i bænkpres!?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg vil gerne være stærkere i bænkpres, men jeg synes ikke rigtigt der sker noget. Jeg træner bryst en gang i ugen. Hvor mange gange i ugen bør man træne bænkpres optimalt set?

Svar:

Nu er der ikke noget der hedder ”optimalt set”. For det afhænger jo i høj grad af den enkelte person, og hvilket program han følger. Tommelfingerreglen er dog, at jo oftere man kan træne bænkpres uden at overtræne, jo større bliver styrkeudbyttet til en vis grad. De russiske styrkeløftere træner eksempelvis bænkpres 5-8 gange på en uge. Men det er selvfølgelig ikke noget man bare springer ud i. Det er noget man bygger op til over mange år. Det viser bare hvor ofte man reelt kan træne bænkpres, når man befinder sig på elite plan. Jeg kan dog med sikkerhed sige, at en gang i ugen ikke er nok. Det bliver man ikke stærk i bænkpres af. Du kan prøve at øge til 2 gange i ugen, og se hvordan du reagere på det, og herefter øge til 3 gange i ugen. Det burde over tid være med til at øge dit bænkpres betragteligt, hvis du formår at sætte dit program korrekt sammen. Ellers kan du prøve kræfter med et af Boris Sheiko’s begynderprogrammer, som også er baseret på 3 bænkpres pas i ugen.

Klik her for 10 tips til at blive stærkere i bænkpres