foodplatebig

Beregning af kalorieforbrug?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hejsa

Mit stofskifte ligger nok over gennemsnittet, men hvordan finder jeg ud af, hvormange kalorier min krop skal bruge om dagen, således jeg får maksimalt ud af min styrketræning? Det skal siges, at jeg har stor fokus på min daglige kost og jeg supplerer med jeres weight gainer. Det er da også lykkedes at tage 3 kilo på over de seneste 6 mdr., men skal jeg være tilfreds med det? Vejer nu 76 kg og er 189 cm høj. Lidt om min træning. 2 el. 3 x om ugen, 1 t og 15 min. full body program. (tidligere 4 x split om ugen) samt 2 x konditionstræning.

Svar:

Nej, 3 kg på et halvt år er ikke tilfredsstillende, hvis dit mål er at blive større. Når du dog har taget noget på, så kunne det tyde på at du ligger ret tæt på dit vedligeholdelsesindtag. Du er nødt til at øge dit fødevareindtag, indtil du tager på på regelmæssig basis. Hvor meget og hvor hurtigt du bør tage på afhænger af mange forskellige faktorer, hvor du primært er nødt til at lade spejlet vejlede dig. Men vi snakker i omegnen af 1-2 kg pr. måned, hvis du vil øge din muskelmasse. Så burde den overvejende del af vægtøgningen være muskelmasse. Så ser du ikke en vægtøgning i denne størrelsesorden, så er du nødt til at spise mere. Og så pas på med at være alt for forhippet på at spise super sundt. Alt for mange har ekstremt travlt med at det skal være ris, grøntsager og kylling, og holder sig fanatisk fra ting med for højt fedtindhold og dets lige. Det bliver man altså ikke stor af. Den slags fungerer fint når man vil cutte. Hvis man vil være stor, så er det fint at spise nogle ting af lidt mere bastant karakter.