skulderskadekomplettræning

Komplet træning med skulderskade?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Nu har jeg et par gange gået i stå med træning pga. sene skede hinde betændelse i skulderen.
Jeg får at vide af min fys at jeg så skal undgå øvelser hvor armene skal over skulderhøjde.
Nu vil jeg så høre om det kan lade sig gøre at have et fornuftigt trænings program uden den slags øvelser hvor man stadig kommer rundt på hele kroppen.

Svar:

Der skal i princippet ikke mange øvelser til for at få en komplet træning af kroppen. I princippet kunne du opnå en fornuftig all-around fysik med bare bænkpres, squat og dødløft. Og lige netop disse 3 øvelser overholder de retningslinjer som fysioterapeuten har udstukket. Og der er mange andre øvelser som du kan supplere med. Alle former for rows, presseøvelser som foregår på flad eller decline bænk etc.

Så du kan sagtens komme uden om problemet, hvis det bare er nok at undgå øvelser hvor armene kommer op over hovedet.

Et fint lille fullbody program som kommer det hele igennem kunne være:

Front squat
Dødløft
Bænkpres
Decline dumbell bænkpres
Bent over barbell rows
Dumbell rows
Fransk pres
Dumbell curls
Mave
Læg

Alt bliver ramt. Ingen af øvelserne laves med armene over hovedet.