bulgarian_squat-stretch1

Hvad siger I til mit styrketræningsprogram?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

 

Jeg har nogle spørgsmål til et styrketræningsprogram fra jer som jeg er gået i gang med på 1 uge nu.

 

 

Det er denne plan:

Mandag

(1)Squat  
(1)Rumænsk dødløft  
(2)Benpres
(2)Standing Calf raises
(2)Weighted abs * 

Tirsdag

(1)Bænkpres  
(1)Military presses  
(2)Bent over barbell rows
(2)Face pulls
(2)Dumbell side laterals

Torsdag

(1)Front squat  
(1)Dødløft  
(2)Bulgarian split squats
(2)Seated Calf raises
(2)Weighted abs*

Fredag

(1)Bænkpres  
(1)Dips
(2)Dumbell rows
(2)Barbell shrugs
(2)Dumbell rear laterals

Jeg har lidt problemer med at lave front squat da jeg ikke kan få mine arme udstrakt på den måde den skal laves, kan jeg lave en anden øvelse istedet? Evt. Alm. Squat?

Ligeledes med Bulqarian split squat kan jeg heller ikke med stangen på nakken? Kan det gøres nemmer eller på anden måde? Eller ersattes?

Jeg er en fyr på 194 cm. Og 125-130 kg. Har trænet lidt før men ellers ikke rigtigt udover hvor jeg har dyrket en del sport som kamsport og fodbold(som jeg stadig gør)

Evt. Om i kunne komme med nogle gode råd? Jeg har lidt ekstra kg. Som for det mest sidder rundt om maven? Vil sige min ryg og ben er rimelig stærke?

Har jeg fat i den rigtige plan eller skal der andet til?

Vil gerne opbygges muskuløs dog ikke for at blive alt for stor men gerne med gode markeringer?

Svar:

Som udgangspunkt kan jeg sige, at det er et ganske udmærket program for dig, som passer ganske fint til dine mål. Husk dog, at har man for meget fedtmasse, som man gerne vil skille sig af med, så har det ikke så meget at gøre med ens vægttræningsprogram. Det er noget du skal fikse via din diæt. Mht. front squat, så kan du faktisk løse problemet ved at anvende stropper, som du spænder fast på stangen, og holder fat i disse. Tjek nedenstående video, da det er relativt svært at beskrive med ord.

http://www.youtube.com/watch?v=VQb0OZCtqBk

Hvad angår bulgarian split squats, så kan du sagtens lave øvelsen med en håndvægt i hver hånd. Øvelsen er i sig selv hård nok, så man behøver reelt ikke voldsomt meget vægt.