proteinshakemorgenmad

Proteinshake til morgenmad?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Jeg har ofte det problem, at jeg ikke har den store appetit om morgenen. Jeg kan sagtens spise en helt masse i løbet af dagen. Men om morgenen orker jeg ikke altid at spise noget. Vil det gå meget udover mine gains, hvis jeg erstatter morgenmaden med en whey proteinshake og et stykke frugt. Det vil være noget lettere at få ned. Hvad mener i?

Svar:

Appetit, og også tidsbestemt appetit, er ofte et træningsspørgsmål. Folk som er dårlige til at spise morgenmad, kan sagtens konditionere sig selv til at blive bedre til at spise morgenmad, hvis de gør det regelmæssigt. Når det er sagt, så er der ikke noget galt i at din morgenmad består af en whey proteinshake og et stykke frugt. Det får først negative konsekvenser, hvis du ikke kan nå at kompensere for det senere på dagen.

Det vigtigste er ikke at alle måltider har samme ernæringsmæssige komposition. Det vigtigste er, at man i løbet af en dag bliver dækket ind i forhold til mikro- og makronæringsstoffer. Det er helt okay, at nogle måltider er mindre end andre. Problemet opstår som sagt først, hvis du går i seng uden at være dækket ind i forhold til kalorier, proteiner osv.

Det er dog altid lettere at drikke sig til kalorier. Så hvis det endeligt bliver et problem, så kan du sagtens lave din whey proteinshake om til en lille gainer shake om morgenen. Blend dit whey proteinpulver med sødmælk, peanutbutter og lidt frosset frugt, og så bliver din morgen shake lige pludselig et langt mere nærende og dækkende måltid.