time

Træning kl. 6 om morgenen?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab!

Jeg træner til dagligt i et motionscenter hvor der er mange folk, og det er jeg ved at være træt af. Så overvejer at begynde og træne om morgenen (kl. 06) hvor der ikke er nær så mange. Men er det godt for ens træning? Træner for muskelopbygning i øjeblikket.

Svar:

Det er i princippet 100 % underordnet hvornår du træner. Hele teorien omkring biorytmer, og hvad har vi, er generelt noget vås, da man et langt stykke af vejen kan vende sig til det meste. Det vil højest sandsynligt kræve, at du står en smule tidligere op, så du kan nå at få en shake med lidt kulhydrater, så du kan få blodsukkeret op, og har lidt at køre på. Men ligeså snart du har vendt dig til at træne klokken 6 om morgenen, så vil det fungere ligeså godt som et hvilke som helst andet tidspunkt. Der er også ulemper ved at træne senere på dagen. Mange er trætte når de kommer hjem fra arbejde eller skole, og har måske derfor ikke den fornødne energi. Så uanset hvornår du vælger at træne, så vil der være fordele og ulemper. Faktum er dog, at man kan blive stor og stærk af at træne med vægte, uanset om man gør det klokken 2 om natten, klokken 6 om morgenen eller klokken 15 om eftermiddagen. Det handler om personlig præference. Den legendariske bodybuilder Bill Pearl trænede altid tidligt om morgenen. Til tider stod han op klokken 3 om natten, for at få hans træning overstået, så han havde resten af dagen til andre ting. Så du har reelt ikke noget at bekymre dig om.