smootie02

Tage weightgainer på ikke-træningsdage?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Jeg træner hver tirsdag og torsdag og jeg indtager altid weightgainer bag efter træning, men jeg er ikke sikker på, hvad der giver maksimal effekt? Skal jeg også tage det de dage hvor jeg ikke træner?

Svar: 

Det afhænger af hvordan din kost ser ud på ikke-træningsdage. Dine muskler vokser ikke kun på træningsdage. Derfor er det vigtigt, at du også får dækket dit behov for protein og kalorier på ikke-træningsdage.

Hvis du mener, at du sagtens kan spise dig til det protein og de kalorier du har brug for, så kan du sagtens undlade weightgain shakes på de dage du ikke træner. Hvis du derimod har svært ved at spise nok, så vil det helt klart være en fordel at supplere med en shake eller to, på de dage du ikke træner. Og så husk, at weightgain pulver ikke er et kosttilskud som har en ”effekt”.
Det er et kosttilskud som støtter op omkring en fornuftig kostplan, og som samtidig pga. sammensætningen egner sig godt til en post-workout shake. Bare så du ikke går og forventer en magisk effekt, fordi du drikker en weightgain shake. Dens funktion er på bekvemmelig vis at oppe ens indtag af protein og kalorier, hvis man har problemer med at spise nok.