bbeat2

Øge muskelmasse og tabe fedt?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg har læst at man kan øge sin muskelmasse og tabe fedt samtidig, hvis man følger en såkaldt zig-zag diæt. Hvad går det ud på, og hvorfor kan det lade sig gøre på en sådan diæt?

 

Svar:

 

Det er rigtigt, at man kan gaine muskelmasse og smide fedt, hvis man følger en zig-zag diæt. Det er bare ikke så let i praksis, som det er på papiret. En zig-zag diæt går i alt sin enkelhed ud på, at man veksler mellem korte perioder med kalorieoverskud og korte perioder med kalorieunderskud. Det kunne være 3 dage med kalorieoverskud, og 2 dage med kalorieunderskud, og så starter man forfra igen. Det kræver dog, at man har ekstremt godt styr på sin kostplan. Det er ekstremt vigtigt, at man rammer de respektive overskud og underskud korrekt, da man i modsat fald risikere at få meget lidt ud af diæten. For langt de fleste er da altså noget lettere at følge en længere periode med kalorieoverskud, og en længere periode med kalorierunderskud. Det giver langt de bedste resultater i længden.

 

Se evt. ‘kostplan til forøget muskelmasse her’.