wggg

Spørgsmål omkring kosttilskud

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Jeg er en fyr på 35 som er begyndt at træne for ca. seks mdr. siden. Først brugte jeg kun weightgainer, men nu har jeg så købt proteinpulver whey 100 og kreatin. Spørgsmålet er om jeg skal tage kreatin hver dag eller kun efter træning?? Jeg spiser weightgainer hver dag, morgen og aften, og whey 100 efter endt træning.

Svar:

Kreatin er et kosttilskud med en akkumuleret effekt. Det vil sige, at det kun virker, hvis man tager det på daglig basis. Hvis man undlader at køre en loading fase, og kun tager 3-5 gram kreatin dagligt, så vil der typisk gå en måneds tid, før kreatinet får maksimal virkning. 

Med hensyn til whey 100 og weightgainer, så bør du bytte lidt rundt på det. Jeg vil foreslå dig at tage weightgainer lige efter træning, og så tage whey 100 om morgenen og om aftenen. Efter træning har du brug for både protein og kulhydrater, og derfor er weightgainer et glimrende produkt som postworkout shake. Du kan også tage weightgainer på andre tidspunkter, hvis du ikke får kalorier nok, men jeg ville primært anvende den som postworkout shake, og så dække behovet for ekstra kalorier via maden.