wabbb

Vil gerne være større?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Jeg er en knægt på 17 år, og er vildt tynd! Jeg er 177 høj og vejer 57kg, med arme så tynde som spaghetti. Og ja, jeg vil gerne veje 65kg, og blive muskuløs, med en pæn krop! Jeg er begyndt og træne en dag dagligt, og tager en shake med weightgainer om morgenen og efter træning.
Men hvad kan jeg ellers gøre? Har prøvet og læse meget på google, men den ene artikel modsiger den anden.

Svar: 

Svaret er simpelt. Du spiser for lidt. Det er helt fint, at du indtager en weightgain shake om morgenen og efter træning, men hvis du stadigvæk er i kalorieunderskud, hvilket meget tyder på, så er det ikke løsningen på dit problem. Løsningen er at kigge på din kost.

Du spiser med sikkerhed alt for lidt. En ung mand på din alder, med din højde og vægt, skal højest sandsynligt have i omegnen af 2500-3000 kalorier om dagen. Hvis du gerne vil tage på, skal du smide omkring 500 kalorier oveni på daglig basis. Hvis jeg var dig, så ville jeg lave en madplan. Du kan starte med 2500 kalorier om dagen, og så øge med 200 kalorier pr. dag, indtil du begynder at registrere en vægtøgning. Optimalt set bør du tage 1-2 kg på om måneden. Hvis det ikke sker, så spiser du for lidt.

Mere kompliceret er det som sådan ikke. Og så sørg for at få tilstrækkeligt med protein. Med 2 gram protein pr. kg legemsvægt burde du være dækket rigeligt ind.