bls05

Whey eller weightgainer?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

For nogle uger siden da jeg prøvede og finde en god kostplan til styrketræning stødte jeg på jeres kostplan, og har fuldt den i noget tid. Jeg træner 4 gange om ugen og træner kl. 06:00 om morgenen, og har fornyeligt lige købt nogle af jeres produkter. Jeg har købt weightgainer og whey pulver, men kan ikke blive enig med mig selv om hvad jeg skal bruge. Når jeg bruger whey bruger jeg 30 gram, og når jeg bruger weightgainer bruger jeg 100 gram. Ved ikke hvad der er bedst at bruge eller om man kan indtage begge dele.

Svar:

Du kan sagtens bruge både weightgain pulver og whey proteinpulver. Hvordan du bruger det afhænger af dine mål. Weightgain pulver kan bruges på flere måder. Det bedste tidspunkt at tage weightgain pulver på, er lige efter træning, da du her har brug for både protein og kulhydrater, og det er lige netop det som weightgain pulver indeholder. Det kan også bruges som måltidserstatning, hvis du har svært ved at spise dig til nok kalorier.

Det er lettere at drikke en weightgain shake, end det er at skulle spise et komplet måltid. Whey proteinpulver har også mange anvendelsesmuligheder. Det kan bruges til at booste proteinindholdet i et måltid. Eksempelvis ved at hælde lidt i havregrynet om morgenen. Det kan også bruges som et kalorielet og proteinrigt mellemmåltid, hvis man vil holde kalorierne nede. Så i sidste ende afhænger det af din målsætning og dine personlige behov.

Men begge dele kan sagtens indgå i en kostplan. Hvis du ikke har problemer med at spise nok, så kan du nøjes med at bruge weightgain pulveret efter træning, og så whey proteinpulveret på alle andre tidspunkt, hvor du har brug for ekstra protein.

Få hjælp til en effektiv kostplan til muskelopbygning her