lose-chest-fat

Fokus på bryst

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej,

Jeg er ved at være færdig med Back-to-Basic part 2 som har fungeret rigtig godt og vil i den forbindelse spørge jer om en mulig ændring i programmet.

Jeg træner 6 gange om ugen. Og mit mål er at gaine muskler. Er det en mulighed at sætte et par ekstra bryst øvelser på B-T-B part 2?

Evt smide en bænkpres ind på en af bryst dagene da der kun trænes bænkpres én dag i det ovennævnte program og det virker lidt lidt.

Svar:

Hvis du virkeligt ikke mener at der er nok bryst, så kan du sagtens putte en bænkpres variant mere ind, men jeg forstår nu ikke at du siger at der ikke er mere end en dag med bænkpres. Så vidt jeg kan se er der to øvelser per pressedag, der primært rammer bryst… I virkeligheden rammer almindelig bænkpres ikke brystet særligt meget mere eller bedre end decline eller incline bænk eller pres med håndvægte.

Alternativt kan du efter BTBII programmet give en smolov jr. I bænkpres et skud for derefter at vende tilbage til BTBII programmet. Korte loading programmer, altså hvor man i en periode på 2-4 uger fokuserer på en særlig kropsdel eller øvelse, er fantastiske til at lappe på haltende kropsdele, men pas på, da man sagtens kan erhverve sig overbelastninger ved det.