qque_03

Træningen af “bolle håndtag”

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Jeg er en dreng på næsten 18 år, jeg har træner de sidest 2 år, hvor jeg har fået lavet programmer og det hele for at nå mine mål.

Men jeg stå nu i det problem at jeg ikke syns jeg får trænet hofter, eller det som mange kalder bolle håndtag. Jeg syns bare der kommer mere og mere fedt der, selv om resten af min krop bliver mere og mere trænet. Jeg har prøvet mange forskellige ting som at ændre hvad jeg spiser i 6 mdr, men der skete ikke noget.

Så ville høre om har nogle forslag til hvordan man kan få trænet, de sider / bolle håndtag, så jeg kan få den pæne trekante for, også at min krop kommer til at passe beder sammen.

Svar:

Man kan ikke punktslanke. Du kan altså ikke gøre noget specielt ved de såkaldte ”bollehåndtag”, men du kan gøre noget generelt ved fedtindholdet i hele din krop, som så selvfølgelig også vil betyde at dine bollehåndtag vil blive mindre. Hvis du har trænet mange sidebøjninger eller rotationsmaveøvelser kan du faktisk sagtens have gjort lige præcis det modsatte, i hvert fald rent visuelt. Hvis du har trænet de ydre mave rotatorer større, kan de gøre at bollehåndtagene er større i stedet for mindre.

Så hvis bollehåndtagene bliver større er det sandsynligvis fordi din fedtprocent er steget og måske fordi dine sidebøjere og mave rotatorer er blevet tykkere. Dermed skal du smide noget fedt og det gør du bedst ved at justere forholdet imellem dit energiindtag og energiforbrug, enten ved at spise mindre eller ved at lave mere (cardio) træning.