spl08

Program til træning lørdag og søndag

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab.

Jeg har trænet ”on and off” i 4 år. Desværre kan jeg pga. mit job kun træne lørdag og søndag. Kan jeg godt træne fullbody de dage og evt. hvilket program vil i anbefale?

 

 

 

Svar:

Med den situation du er i, så er det helt klart bedst at vælge fullbody. Det er klart, at det ikke er optimalt, at lave 2 fullbody træningspas back-to-back, men det kan sagtens lade sig gøre, og det er helt klart det bedste alternativ for dig. Alle andre alternativer vil give en alt for lav frekvens på de enkelte muskelgrupper. Når du laver 2 fullbody pas back-to-back, så er det klart det giver en vis akkumuleret træthed, men det er til din fordel, da du efterfølgende har 5 hviledage, og derfor burde opnå en god superkompensation.

Nu ved jeg ikke hvad øvelser du er vant til at lave, men et grundlæggende fullbody program, med en smule øvelsesvariation kunne være en god løsning. Det vil sige du har et A fullbody pas til om lørdagen, og et B fullbody pas til søndagen.

Det kunne være noget ala nedenstående:

Fullbody A

Squat 5 sæt x 5 reps
Rumænsk dødløft 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Bent over barbell rows 4 sæt x 6 reps
Military presses 4 sæt x 6 reps
Fransk pres 3 sæt x 8 reps
Barbell curls 3 sæt x 8 reps

Fullbody B

Front squat 5 sæt x 5 reps
Dødløft 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Pullups 4 sæt x 6 reps
Pushpresses 4 sæt x 6 reps
Close grip bænkpres 3 sæt x 8 reps
Dumbell curls 3 sæt x 8 reps

Og så lidt læg og mave oveni. Det kunne være et bud.