abbn12

Ingen effekt af koffeinpiller?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab,

Jeg har det sidste stykke tid brugt koffeinpiller lige inden træning, for at få lidt mere energi efter arbejde. Men jeg synes ikke rigtigt de virker? Det eneste jeg kan registrere er at jeg får hjertebanken, men synes ikke jeg kan mærke nogen præstationsfremmende effekt? Kan det skyldes, at jeg i forvejen får en masse koffein i løbet af dagen? Drikker nemlig en del kaffe på en dag.

Svar:

Forklaringen kan sagtens være, at du i forvejen indtager store mængder koffein. Typisk er det jo sådan, at frekvens af bivirkningerne ved koffein øges, ved stigende dosis. Så det er måske ikke så mærkeligt at du får hjertebanken af det, når du indtager pillerne, da de skubber dig op i et noget større indtag.

Det du kan prøve er at skrue ned for dit indtag af kaffe, og lade kroppen vende sig til dette. Så burde pillerne have en bedre effekt, når du implementerer dem igen.