fundament1

Fullbody version af muskelopbygning med…

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg sad og kiggede artiklerne igennem, inde på Bodylab Fitness News, og faldt over artiklen omhandlende fundamnet-træning. Det lyder som et fornuftig træningsprogram, og jeg vil derfor i gang med at køre noget i den stil.

Sagen er bare den, at jeg træner kampsport to gange ugentligt, og derfor ville et fullbody træningsprogram passe bedre for mig.

Jeg skal i gang med at træne rigtig seriøst, og vil derfor gerne sikre mig, at træningsprogrammet er ordentligt struktureret. Derfor ville jeg spørge, om I kunne lave et fullbody træningsprogram dertil? Sådan set bare en fornuftigt øvelsessammensætning – rep-range, samt cyklus er jo allerede lavet.

Svar:

Hvis jeg skulle køre et “Back-to-basics” træningsprogram, baseret på fullbody træning, så ville jeg køre noget ala nedenstående:

Squat version (frit valg om du vil køre almindelig squat eller frontsquat)
Rumænsk dødløft (den rumænske version for mere fokus på baglår)
Bænkpres
Military presses
Rows version (frit valg om du vil køre barbell, dumbell eller T-bar)
Pullups eller chinups (eller en pulldowns version hvis du ikke har styrke nok til kropsvægts versionerne)
Fransk pres
Barbell curls
Calfraises
Mave (frit valg)

Mere behøver du som sådan ikke.