barbell2

Traditionelt 2-split styrketræningsprogram?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg følger noget der minder om jeres traditionelle 2-split styrketræningsprogram, dog med enkelt andre øvelser. Det er dette program jeg følger:

 

http://www.news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

 

Mit spørgsmål er:

Er der noget i vejen for at bytte rundt på ryg/bryst?

Altså:

Mandag/torsdag: skulder, triceps, ryg

Tirsdag/fredag: bryst/ben/biceps

 

Det er jo svært at undgå at ramme biceps når man træner ryg og jeg synes ikke jeg får optimal biceps eller ryg træning når de 2 muskler ligger samme dag.

 

Svar:

 

Det vil jeg ikke anbefale dig. I så fald bliver dine skuldre og triceps belastet 4 gange om ugen. Det kan godt give problemer i længden. Det er heller ikke voldsomt fedt at skulle bænke med ømme skuldre og triceps. Hvis du starter med ryg, og så træner ben bagefter, så burde dine biceps have kommet sig nok til at du effektivt kan træne dem indenfor samme træningspas. Hvis din rygtræning inkluderer dødløft, så bør du dog nok vente med den til du har trænet de benøvelser som kræver stabilitet og core styrke, som eksempelvis squat varianter.