shake4

Bruge weight gainer eller proteinpulver?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Jeg har i lang tid været fast forbruger af jeres produkt Whey 80 proteinpulver samt Bodylab Carbs & Bodylab Kreatin pulver til lige efter styrketræning. Det er sådan at jeg stræber mig på at tage 3x Whey Protein 80 om dagen (et om morgenen i forbindelse med morgenmad, et lige efter styrketræning og et inden sengetid), imens jeg kun tager Bodylab Carbs & Bodylab Kreatin én gang om dagen, dvs. lige efter styrketræning.

Jeg er 22 år, vejer ca. 71 kg, træner typisk 4-5 gange om ugen, og kører et træningspas der lyder bryst+triceps, biceps+ryg og endelig ben+skulder, samt mavetræning i ca. 10 min som start på de to første træningspas.

Mit spørgsmål lyder om det kan være fordelagtigt for mig at tilføje jeres Bodylab Weight Gainer kosttilskud i min diet, eller måske erstatte enten Whey 80 proteinpulveret eller Bodylab Carbs med omtalte produkt? Og i så fald, hvornår skal jeg indtage weight gainer? Eller har I andre anbefalinger til hvordan jeg kan optimere mine resultater?

Jeg er velvidende om at man skal indtage en sund diet, og det gør jeg også i form af havregryn, skummetmælk, kyllingefilet, brune ris, tun m.m.

Mit mål med styrketræningen er at tage muskelmasse på, og siden hen cutte hen over sommeren med hjælp af cardio, som jeg gjorde forrige sommer.

Svar:

Nej, jeg synes det du gør i forvejen lyder ganske fornuftigt. Og går det fornuftigt fremad med opbygningen af masse og du ikke har problemer med at spise dig til nok kalorier så synes jeg ikke du skal tilføje weight gainer.

Du kan i øvrigt lave din egen weight gainer ved at blande dit whey proteinpulver med carbs. Fx 35 gram proteinpulver og 60 gram carbs. Så har du din egen weight gainer.