amerikansk_fodbold

Restitution og konditionstræning?

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af

Hej Bodylab eksperter.
 
Jeg har siden nytår kørt et fullbody træningsprogram 3 gange om ugen, for at øge styrke og muskelmasse inden den Amerikanske Fodbold sæson går igang. Jeg ville også gerne have noget konditræning ind 2 gange om ugen , men jeg har indtilvidere ladet være pga. at jeg har hørt at det ville komme i vejen for muskelrestitutionen og føre til tab af muskelmasse.
 
Tager jeg fejl? Og Hvad ville være den gode måde at kombinere et styrke/muskelmasse træningsprogram med konditræning?

Svar:

Sålænge du indtager nok kalorier og nok protein, til at give kroppen en grund til at holde på muskelmassen, så er der absolut ingen grund til bekymring. Der er jo ikke sådan, at bare fordi du løber en tur et par gange i ugen, så forsvinder din muskelmasse. Der skal virkeligt store mængder kardiotræning til før det reelt begynder at æde muskelmassen. Og det vil heller ikke have en negativ effekt på din restitution. Snarere tværtimod. Det vil virke som en form for aktiv restitution, hvis du dyrker lidt konditionstræning et par gange i ugen. Med mindre vi snakker om super høj-intens kardio, som belaster restitutionen meget.