_MG_4927-T.B.W.J.-M.H.

Troels Jørgensen – Athletic Fitness

Bedøm artiklen:
1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner
Skrevet af
Jeg har altid dyrket meget sport og har spillet 2. divisions fodbold, men da jeg kom i gang med vægttræning, var det det, der trak i mig. Det har betydet utrolig meget for mig gennem årene, at jeg har haft et sted, hvor jeg bare har kunnet slappe af, smide bekymringerne og træne igennem.

_MG_4933-T.B.W.J.-M.H.

 

Hvad laver du til hverdag?

Til hverdag arbejder jeg i Kapitalforvaltningen i Topdanmark, hvor jeg sidder i Middel Office i Risk Management. Jeg er uddannet Cand. Merc. i finansiering og regnskab fra CBS.

 

Hvilken form for træning er din primære?

Styrketræning med dertilhørende cardiotimer i form af roning og dips samt pullups, da jeg træner for forhåbentlig at vinde AF i 2014.

 

Hvad har træning betydet for dig igennem dit liv?

Jeg har altid dyrket meget sport og har spillet 2. divisions fodbold, men da jeg kom i gang med vægttræning, var det det, der trak i mig. Det har betydet utrolig meget for mig gennem årene, at jeg har haft et sted, hvor jeg bare har kunnet slappe af, smide bekymringerne og træne igennem.

 

Hvor tit træner du, og hvordan kunne en normal træningsuge se ud for dig?

Jeg træner omkring 5-6 gange om ugen og en typisk uge lige i øjeblikket ser således ud:

 

Mandag:

Skulder & arme

 

Tirsdag:

Tung ben

 

Onsdag:

Ryg

 

Torsdag

Bryst & biceps

 

Fredag:

Volumen ben (flere sæt og kortere pauser)

 

Lørdag:

Off

 

Søndag:

Forfra

 

Hvad er målet med træningen?

Det nærmeste og næste mål, må jo være at vinde AF til DM. Udover det, er det muligvis at gå en klasse op til CBB, når jeg kan få opbygget nok masse til at stå side om side med de lidt større gutter. Ellers er det jo generelt velvære og bare hygge og give den fuld gas med træningen.

 

Hvad er din styrke?

Min udholdenhed og disciplin.

 

Hvad er din svaghed?

Mine pecs (brystmuskler) og lænd (som desværre har været ude for lidt skade her på det sidste)

 

Hvordan ser en typisk kost ud på en træningsdag?

Den kunne se sådan ud:

 

Morgen:

300 g skyr + 200 g A38 med 20 g Bodylab Whey 100 med blåbærsmag, 50 g frosne blåbær og 50 g müsli

 

Middag:

På arbejdet har vi en fremragende kantine, så det bliver til 750 g rent kød (laks, kylling, oksekød – hvad der nu bliver serveret), 2 æg og 500-700 g salat og grøntsager, diverse gulerødder til snack samt en masse kaffe

 

Før træning:

120 g knækbrød, 400 g hytteost, 150 g skinke og 80 g smøreost (low fat) + nogle gulerødder(200 g)

 

Under træning:

En shake med 40 g Bodylab Whey Extra Pure med jordbær, en Bodylab Oatmeal Protein Bar + evt. et stykke frugt

 

Efter træning:

En rugtortilla med hytteost, gulerod, skinke, smørost, ketchup, chipotle sauce og bq sauce + muligvis nogle knækbrød, hytteost, skinke og smøreost. Jeg før også ofte en proteinbar her.

 

Før seng:

300 gram skyr + 20 g Bodylab Slow Release, 50 g blåbær og 30 g peanutbutter

Det var vist det.

Kosten ændrer sig naturligvis løbende (hvem gider at spise det samme konstant?) – og hvis jeg er på diæt bliver der skåret i mængderne.

 

Tager du nogle kosttilskud – og i så fald, hvilke?

Ja, jeg bruger det typisk før og efter træning samt før sengetid. Jeg bruger følgende:

Bodylab whey 100- bruger jeg ofte i shakes og sammen med skyr

Bodylab Extra Pure- bruger jeg under træning

Bodylab Slow Release- bruger jeg primært før sengetid

Bodymin – man skal jo have sin daglige vitaminpille

Vitamin C – for at styrke immunforsvaret

Bodylab Omega 3 – der er for mange gode studier omkring fiskeolie, til at lade være med at tage det

Kreatin – tager jeg i perioder, mest når jeg træner for at blive stærkere (og større)

Bodylab BCAA – bruges under træning

Beta Alanine – Før træning, også i perioder og der er gode stuider omkring det

L-glutamin – bruges også i perioder, gerne sammen med Beta Alanine

 

_MG_4927-T.B.W.J.-M.H.

 

De 12 Hurtige:

Kylling eller oksekød? 

Oksekød – det smager bare bedre.

Light eller regular? 

Light – altid

Powerwalk eller løb?

Løb – hvis jeg skal vælge mellem de to, det er simpelthen spild af min tid at powerwalke.

Proteinshake eller proteinbar? 

Proteinbar – jeg synes bare det er meget mere lækkert at spise sine kalorier i stedet for at drikke dem.

Squat eller dødløft? 

Squat – dødløft er også en god øvelse, men pga. min lænd, har jeg været tvunget væk fra den øvelse i et stykke tid.

Karriere eller kærlighed? 

Karriere – er af den naive tro, at kærligheden nok skal rette sig ind efter det 🙂

Skiferie eller sommerferie? 

Sommerferie

Styrke eller masse? 

Masse – Jeg regner dog lidt med at de følges pænt ad.

Komedie eller gyser? 

Komedie – men jeg ville da bestemt i gå i vejen for en god gyser også

En god film eller en god bog? 

Film – altid film.

Restaurant eller café?

Restaurant – det er ikke tit, hverken det ene eller andet sker, men når det gør, så ville jeg klart hellere på en god restaurant end en god café.

 

_MG_4993-T.B.W.J.-M.H.